Мова

Впровадження в Україні зовнішнього оголошення номеру маршруту

18.12.2013

П’ять років тому Хмельницька обласна організація УТОС першою в Україні домоглась встановлення на тролейбус зовнішнього динаміка через який стали оголошувати номер маршруту. Позитивна практика розумного пристосування стала підставою для доповнення статті 28 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» новою правовою нормою, яка вступила в дію з 1 січня 2013 року, відповідно до якої міський електротранспорт з метою врахування обмежених можливостей інвалідів забезпечується зовнішніми звуковими інформаторами номера і кінцевих зупинок маршруту, текстовими та звуковими системами у салоні для обов’язкового оголошення зупинок.

Нині в Хмельницькому з 140 тролейбусів вже 16 обладнанні зовнішніми динаміками, через які оголошують номер маршруту. Питання обладнання такими динаміками інших тролейбусів в Хмельницькому гальмується відсутністю належного фінансування, оскільки такий динамік є лише складовою частиною цілісного бортового комплексу системи GPS-навігації, завдяки якій має оголошуватись не тільки номер маршруту на зовні, а назва зупинок в середині. ТОВ «Реноме», яке виготовляє обладнання для системи GPS-навігації, що встановлюється на тролейбусах в Хмельницькому, нажаль не передбачило технічно можливості застосування зовнішнього динаміка автономно від встановленої системи.

В 2011 році завдяки наполегливості виконавчого директора Львівського осередку Української спілки інвалідів Оксани Потимко у Львові з’явився перший тролейбус обладнаний тією ж самою системою GPS-навігації, яка застосовується на тролейбусах в Хмельницькому.

В Рівному завдяки наполегливості голови Рівненського обласного осередку ВМГО «Генерація успішної дії» Петра Поліщука з 60 тролейбусів вже 40 обладнано такими пристроями. До того ж виготовлені вони у Києві Приватним підприємством «СенКо» за ідеєю того ж Петра Поліщука, яка полягає у тому, що спрацьовувати такий пристрій має на відкриття дверей, що максимально унеможливлює людський фактор.

Волинський обласний осередок ВМГО «Генерація успішної дії» протягом 2013 року активно працював над впровадженням не тільки системи зовнішнього озвучування номеру маршруту, а й одночасно намагався запровадити систему GPS-навігації для оголошення зупинок в середині мікроавтобусів, які здійснюють перевезення пасажирів на міських маршрутах в Луцьку.

Голова Житомирського обласного осередку ВМГО «Генерація успішної дії» Шевчук Вікторія Володимирівна провела робочу зустріч з начальником Комунального підприємства «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» Таможським Олегом Валентиновичем підчас якої були обговорені перспективи впровадження системи зовнішнього оповіщення про номер маршруту на міському електротранспорті Житомира. За інформацією виконавчого комітету Житомирської міської ради, наданої Житомирському обласному осередку ВМГО «Генерація успішної дії» у листі №17/9114 від 15.11.2013 року, на даний час на одинадцяти тролейбусах, які пройшли середній ремонт у 2012-2013 роках, встановлені додаткові зовнішні динаміки.

19 грудня 2013 року в Житомирі на тролейбусному маршруті №3 розпочато апробаційну експлуатацію пристрою БасТон-02, який безкоштовно був переданий Приватним підприємством «СенКо» Комунальному підприємству «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління».

В Києві ж впровадження системи зовнішнього озвучування номеру маршруту також проходить досить низьким темпом, не дивлячись на постійне лобіювання цього питання цілою когортою зацікавлених громадських організацій інвалідів, серед яких безперечно й ВМГО «Генерація успішної дії». Наразі в Києві маємо лише 50 тролейбусів з 400 одиниць рухомого складу, які обладнані зовнішніми динаміками, через які оголошують номер маршруту, але дуже відчувається людський фактор, бо оголошення ініціює водій, а це відбувається не зажди в необхідну мить.

Пошук по сайту

банер-посилання на сайт «Коаліція з протидії дискримінації в Україні»

Ми в соціальних мережах