Працівники ДАІ подають поганий приклад водіям

В Україні налічується близько 50 тисяч інвалідів по зору I та II групи. Вони передусім є пішоходами і потребують створення безпечних умов для безперешкодного доступу до жилих, громадських і виробничих будинків, споруд, громадського транспорту, для вільного пересування в населених пунктах, що передбачається статтею 26 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні». Однією з основних проблем для інвалідів по зору при пересуванні у містах України є паркування автомобілів на тротуарі.
Відповідно до п.15.10 Правил дорожнього руху, стоянка забороняється на тротуарах, за винятком легкових автомобілів та мотоциклів, які можуть бути поставлені на краю тротуарів, де для руху пішоходів залишається щонайменше 2 м.
Ця правова норма сприяє вільному рухові транспортних засобів на проїжджій частині, але створює значні проблеми і ускладнює безперешкодне та безпечне пересування тротуаром пішоходів, передусім незрячих.
На практиці це правило не працює. Водії залишають свої автомобілі на тротуарі будь де, інколи розташовуючи машини поперек тротуару або у два ряди. Кому як заманеться. Працівники ДАІ не встигають реагувати на всі порушення правил щодо стоянки, а навіть якщо бачать порушення, то проходять повз, бо чекати на водія щоб виписати штраф їм ніколи.
Трапляються в Україні й такі випадки, коли працівники ДАІ самі порушують правило стоянки, даючи іншим водіям поганий приклад для наслідування. Користуючись тим, що самим собі штраф не випишеш, тобто формально користуючись службовим становищем, деякі працівники ДАІ ставлять свої службові машини там де їм зручно, нехтуючи правилами дорожнього руху.
Так наприклад, 11 січня 2013 року о 14:30 Президент ВМГО «Генерація успішної дії» Геннадій Євсев’єв зафіксував порушення правила стоянки вчинене працівником ДАІ у Києві на Хрещатику біля Київської міської державної адміністрації.

Автомобіль ДАІ на Хрещатику стоїть поперек тротуару
Державний номерний знак автомобіля ДАІ 1982

Фотографія працівника ДАІ (нажаль не якісна)

Єдиним правильним виходом з цієї ситуації на думку учасників Всеукраїнської конференції «Інформаційна та інфраструктурна доступність як головний чинник індивідуальної мобільності інвалідів по зору», яка проходила у Хмельницьку 21-23 вересня 2012 року, є повна заборона стоянки на тротуарі і пішохідних зонах, включаючи пішохідні шляхи біля закладів торгівлі, громадського харчування, соціального та громадського призначення, якщо місце цієї стоянки спеціально не облаштовано та не відокремлено від пішохідної зони загорожею.